Klachten

Niemand zit er op te wachten maar helaas komt het af en toe voor: een ontevreden cliënt. Samen komt u er niet uit en er is hulp nodig. Dan kunt u gebruik maken van het NIBIG en het NIBIG Solidariteitsfonds Wkkgz.

De eerste stap is natuurlijk om in geval van een klacht er zelf met de cliënt uit te komen. Ga het gesprek aan en bespreek de klacht. Lukt dit niet? Dan kunt u uw cliënt doorverwijzen naar het NIBIG.

De cliënt kan de klacht mailen naar klachten@nibig.nl. Wij zullen dan de klacht binnen één week in behandeling nemen. Er wordt door ons contact opgenomen met de cliënt voor eventuele aanvullende informatie en de werkwijze van de klachtenbehandeling wordt uitgelegd aan de cliënt. Misschien kunnen we er toch nog samen uitkomen.

Lukt ook dit niet dan zal de klacht worden door gezet naar de onafhankelijke klachtenfunctionaris van het NIBIG. Deze neemt de klacht in behandeling en zal u begeleiden bij de afhandeling.

Als de klacht juridische gevolgen heeft, ontvangt u juridische bijstand. Mocht de klacht uitmonden in een geschil, behandelt de onafhankelijke geschillencommissie van het NIBIG het geschil. Eventuele kosten die voortkomen uit een veroordeling van het betalen van de proces- of andere kosten, betaalt het NIBIG Solidariteitsfonds Wkkgz namens u.

Om gebruik te kunnen maken van het NIBIG en het NIBIG Solidariteitsfonds Wkkgz dient u ingeschreven te staan en aan alle voorwaarden voldaan te hebben.