Aansluiten bij het NIBIG

Gegevensbeheer & Kerntaken

Om de werking van het Gelaagd Register mogelijk te maken, voeren de therapeuten van bij het NIBIG aangesloten beroepsorganisaties de gegevens, die aan het Gelaagd Register zijn gerelateerd, zelf in en houden die actueel. De therapeuten zijn dus zelf verantwoordelijk voor de juistheid en actualiteit van hun gegevens.

Elke therapeut heeft een persoonlijk account waar op kan worden ingelogd. U als beroepsorganisatie controleert deze gegevens en bewaakt het niveau en de persoonlijke ontwikkeling van de therapeuten.

Beroepsorganisaties kunnen er voor kiezen om hun administratieve werkzaamheden over te dragen. Het NIBIG kan u ook de complete administratie uit handen nemen.
Uw beroepsorganisatie kan zich dan volledig concentreren op haar kerntaken zoals:

  • Het ondersteunen van de aangesloten therapeuten bij het onderhouden en vergroten van hun vakkennis.
  • Het vaststellen of hun therapeuten voldoen aan de eisen voor wat betreft beroepscompetentie, ervaring, betrouwbaarheid, bij-en nascholing, en zo nodig het ondersteunen van de verbetering van kwaliteit.
  • Het aan de hand van opgestelde opleidingseisen overleggen met opleiders over de levering van relevante opleidingen.

Persoonlijk gesprek

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden bij het NIBIG of bent u benieuwt naar de registratievormen voor beroepsorganisaties?
Schroom dan niet om contact met ons op te nemen via info@nibig.nl of telefonisch 0850-239003.
Wij staan bestuursleden graag vrijblijvend te woord en staan open voor samenwerking.